Connect with us

Poradniki

Jak promować firmę poza internetem? Nasze propozycje

Jak promować firmę poza internetem? Nasze propozycje

Sektor reklamy internetowej w ostatnich latach przeżywa renesans. Szeroka dostępność narzędzi reklamowych sprawia, że każdą firmę dzieli zaledwie kilka kliknięć od zaistnienia w sieci. Niestety, często dzieje się to kosztem działań poza internetem, które nadal cieszą się popularnością i wysoką skutecznością. Ponadto komunikacja w świecie wirtualnym i realnym może stanowić symbiozę, która istotnie wpłynie na skuteczność prowadzonych działań reklamowych.

Dlaczego warto promować firmę poza internetem?

Internet w ostatnich latach stał się powszechnie dostępny, dlatego coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z jego dobrodziejstw do promocji swoich usług. Niestety, ze względu na mnogość firm chcących zdobyć rozpoznawalność, nowym przedsiębiorstwom trudno jest zaistnieć w sieci. Działania offline pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do klienta bezpośrednio, natomiast internet może być świetnym miejscem do budowania i utrzymywania relacji z klientem.

Marketing offline – rekomendacje

Marketing offline od lat bazuje na podobnych rozwiązaniach, które pomimo swojej powtarzalności nadal są skuteczne. Poniżej opisujemy dwie wybrane metody, które warto uwzględnić w planie marketingowym.

Produkcja i kolportaż ulotek reklamowych

Ulotki reklamowe to małoformatowe reklamy, które sprawdzają się w większości branż. Ich dystrybucja odbywa się na różne sposoby – materiały reklamowe mogą trafiać zarówno do skrzynek pocztowych, można także rozdawać je bezpośrednio zainteresowanym osobom. Warto zadbać o to, aby forma ich kolportażu nie wzbudzała negatywnych emocji, dlatego należy unikać np. wkładania ich za wycieraczki samochodów.


Produkcja i kolportaż może z powodzeniem uzupełniać działania prowadzone w internecie. Przykładem mogą być ulotki, na których znajduje się kod rabatowy do Twojego sklepu internetowego. Klient, który otrzyma taką ulotkę, będzie bardziej skłonny do jej zachowania, a nawet przekazania innej osobie, której rabat mógłby się przydać. W ten sposób relatywnie niskim kosztem zwiększysz sprzedaż internetową.

Koszulki reklamowe

Odzież reklamowa, w tym koszulki, to kolejny sposób na promocję marki poza światem wirtualnym. Zazwyczaj są one kojarzone z uniformem pracowniczym, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozdawać je np. podczas eventów branżowych lub w ramach konkursów. Jest to popularny i funkcjonalny upominek, dzięki któremu zyskasz kolejną szansę na zwiększanie świadomości marki.

Marketing in-house a agencja zewnętrzna – co wybrać do marketingu offline?

Właściciele przedsiębiorstw, którzy decydują się na prowadzenie działań marketingowych – zarówno online, jak i offline – mogą podjąć współpracę z agencją zewnętrzną lub stworzyć własny dział marketingu (tzw. marketing in-house). Każda z tych możliwości ma swoje zalety, ale także jest obarczona pewnymi wadami. Które rozwiązanie jest lepsze?

Zaletą własnego działu marketingu jest pełna niezależność w obszarze prowadzonych działań – także offline’owych. Dzięki temu realizowana wizja może być bardziej spójna z wartościami, które reprezentują właściciele przedsiębiorstwa i jej pracownicy. Ze względu na skupienie własnych działań wewnątrz firmy, komunikacja pomiędzy pracownikami odpowiedzialnymi za marketing może być bardziej skuteczna.

Stworzenie działu marketingowego wewnątrz struktur przedsiębiorstwa wiąże się jednak z kosztem stworzenia stanowisk pracy. Niezbędne może okazać się posiadanie m.in. drukarek i ploterów, które pozwolą na tworzenie materiałów reklamowych. Jeśli ich zakup okaże się zbyt dużym wydatkiem, warto rozważyć współpracę z firmą API.PL, która współpracuje z renomowanymi instytucjami finansowymi, które świadczą usługi w zakresie leasingu.

Agencje reklamowe specjalizują się w marketingu, co oznacza, że są na bieżąco z trendami i mają doświadczenie we wdrażaniu strategii marketingowych. Podjęcie współpracy z ekspertami w swojej dziedzinie to dobry krok – w szczególności, gdy na daną chwilę nie możesz pozwolić sobie na zatrudnienie pracowników. Agencje zatrudniają specjalistów dedykowanych poszczególnych dziedzinom, dzięki czemu ich działania są skuteczniejsze, niż w sytuacji, gdy jeden pracownik zajmowałby się marketingiem w szerokim zakresie.

Trudno jednoznacznie stwierdzić, które rozwiązanie jest korzystniejsze. W dużej mierze jest to zależne od sposobu funkcjonowania Twojej firmy. Posiadanie własnego działu marketingu wiąże się z wyższymi kosztami początkowymi, jednak z perspektywy przedsiębiorców, którym zależy na niezależności, ich poniesienie będzie w pewnym momencie niezbędne.

Continue Reading